Vi fortsätter vår digitaliseringsresa
Digitala lösningar mot en klimartsmart framtid
De senaste åren har Trygg-Hansa haft ett stort fokus på digitalisering och vi jobbar ständigt med att utveckla och förbättra digitala lösningar. En plattform som vi hoppas att ni alla är bekanta med är Mäklarkontoret – som är öppet dygnet runt. Där hittar ni information om era kunders försäkringar som bland annat försäkringshandlingar, skadeinformation, villkor, beståndslistor och arvodesavräkningar. Du kan nu även ladda ner försäkringsbevis;, ansvarsbevis, konsultansvarsbevis, brandbevis och entreprenadbevis.
Så får du handlingar på mejl
Vi vet att många uppskattar digitala handlingar istället för traditionell post och det är av den anledningen vi gör en del förändringar. Som du redan vet tillhandahåller vi sedan i höstas arvodesavräkningar digitalt på Mäklarkontoret: vi slutade med postala utskick och sparar några träd. Det finns även möjlighet att få försäkringshandlingar för dina kunders företagsförsäkringar över mejl istället för postalt. Du registrerar dig för det som inloggad på Mäklarkontoret under Mitt mäklarkontor. Vi arbetar också för att erbjuda en sådan lösning för motorhandlingar.
Sedan tidigare har vi kunnat erbjuda digitala överföringar av försäkringshandlingar till vissa förmedlare inom ett specifikt produktområde. Under hösten 2022 har vi fortsatt att utveckla detta i tätt samarbete med marknaden. Vi har under en period kört en pilot med ytterligare ett produktområde där förmedlarna kommer att kunna få försäkringshandlingar från oss digitalt i sina affärssystem. Successivt under våren kommer vi att släppa på fler förmedlare som kan nyttja den digitala lösningen. Vi ser klara fördelar med denna hantering: försäkringshandlingarna kommer snabbare till förmedlaren, som i sin tur kan ge en effektivare service till sina kunder. Trygg-Hansa gör också ett positivt klimatavtryck i och med att vi inte behöver skriva ut dessa handlingar och skicka dem postalt. En win-win för alla!
En vår full av inspiration och kunskap
Ni har väl inte missat att vårens Onsdagsklubb har dragit igång? Vår digitala utbildningsserie väcker fortsatt stort intresse, vilket vi är väldigt glada över. Precis som vanligt är det onsdagar klockan 15:00–16:00 som gäller i vårt digitala konferensrum. Vi har laddat upp med både interna och externa föredragshållare som bjuder på marknadsaktuella och kompetenstunga pass för att klä på er som förmedlare inför kundmötet.
Nytt för i år är att några pass även är intressanta för våra gemensamma kunder och vi ser gärna att ni bjuder in dem till nedan Onsdagsklubbar.
Har ni missat att anmäla er kan ni göra det
här.
Onsdagsklubben - Agenda
Onsdagar kl. 15:00 i vårt digitala konferensrum. Varmt välkomna!
15 februari
Dafo berättar om Brandskydd inom fordonsindustrin
8 mars
Polisen berättar om Cyberbrott utan skydd
15 mars
Autolease berättar om fordonsflottor i förändring
26 april
Mobility Sweden berättar om fordonsbranschens framtidsprognos
Se programmet i sin helhet här
En nykomling till vårt digitala konferensrum: Branschdagar
Under hösten 2022 öppnade vi vårt digitala konferensrum för en ny uppskattad aktivitet: vi bjöd in till en branschdag inom yrkestrafik där vi gästades av ett antal föredragshållare som delade med sig av marknadsaktuell och intressant information i branschen. Dagen arrangerades både för er förmedlare och för våra gemensamma kunder. Vi fortsätter med detta även under 2023 och hoppas att det blir lika varmt mottaget. Den 21 mars välkomnar vi er och våra kunder till Byggbranschdagen där vi gästas av bland annat Byggföretagen, UC och Northvolt. Vi kommer senare i vår även att bjuda in till Bilbranschdagen. Mer information om dessa givande dagar kommer att skickas ut till er inom kort.