Till innehållet
Trygg-Hansa logotyp Till startsidan

Skadeanmälan för företag

Vad vill du anmäla?

Här kan du som är företagskund anmäla skador till oss. Välj vilken skada det handlar om för att gå vidare.

Viktigt! Har ditt företag orsakat någon annan en skada? Då ska du alltid anmäla det som en ansvarsskada.

Vid akuta situationer

Om det hänt något akut finns det tre olika journummer som du kan ringa dygnet runt.

Gör så här för att anmäla en skada

Här kan du läsa mer om du hur du som företagskund anmäler en skada, en sjukdom, ett olycksfall eller en förlust till oss.

När ska man anmäla en skada?

Du ska anmäla en skada så fort den har hänt. Om du eller någon annan på företaget är skadad kan det dock vara bra att vänta tills en läkare har gjort en första bedömning för att se vilken behandling som krävs.

Vem på företaget ska anm​​äla skadan?

Det spelar ingen roll vem på företaget som skickar in anmälan, så länge den som anmäler vet vad som har hänt. Efter anmälan kommer vi dock främst ha kontakt med den som står på försäkringen.

Vad händer efte​r anmälan?

Efter att vi på Trygg-Hansa har tagit emot din skadeanmälan undersöker vi vad som har hänt och går igenom vilka försäkringar du har. Så snart vi har ett besked meddelar vi dig. Ofta kan vi ge besked inom några arbetsdagar, men ibland måste vi utreda mer. Om du till exempel har krockat med någon måste den personen få chansen att ge sin version av vad som hände, och om du drabbats av en vattenskada kan skadan behöva besiktas innan vi vet vilken hjälp du ska få från försäkringen.

Var du kund hos Moderna Försäkringar?

Ska du anmäla något nytt efter att företagsförsäkringen har börjat gälla hos Trygg-Hansa? Så här funkar det:

  • Om skadan inträffade när försäkringen fortfarande gällde hos Moderna Försäkringar: ​​Anmäl skadan hos Moderna Försäkringar
  • Om skadan inträffade efter att försäkringen började gälla hos oss: Anmäl skadan hos oss

Är du osäker på när försäkringen började gälla hos oss? Den uppgiften hittar du i försäkringsbrevet, som finns under Dokument och fakturor på Mina sidor. Om du har ett pågående ärende hos Moderna Försäkringar, så fortsätter du att ha kontakt med dem på samma sätt som hittills. Ingenting förändras.