Vanliga frågor och svar
-
För att du har en eller flera försäkringar hos oss. Därför är vi skyldiga att informera dig om den här typen av förändringar.
Visste du inte att du har en försäkring hos oss? Då kanske du har tecknat den via någon av våra samarbetspartners, till exempel en märkesförsäkring för din bil hos en bilhandlare.
Fick du informationen per brev? Logga in på Mina sidor så kan du enkelt välja att läsa allt digitalt istället. Där ser du också vilka försäkringar du har hos oss.
-
Försäkringsgivare är den organisation eller det företag som formellt sett står för försäkringen.
Ofta är det försäkringsbolaget som är försäkringsgivare, men inte alltid. Hos oss är det till exempel vår ägare, som under flera år har varit Codan Forsikring. Nu är vi istället en del av Tryg Forsikring som därför är ny försäkringsgivare.
-
För att vi har bytt ägare, från Codan Forsikring till Tryg Forsikring.
Vårt nya organisationsnummer blir 516403-8662.
Det är bara organisationsnumret som ändras, inte vårt namn. Vi fortsätter alltså att heta Trygg-Hansa.
-
Vi bytte organisationsnummer och försäkringsgivare den 1 april 2022.
-
Nej, dina försäkringar påverkas inte av det som händer med vår organisation.
Inget förändras, varken innehållet, villkoren eller eventuella pågående skadeärenden. Det enda som är nytt är försäkringsgivaren. Allt annat är som förut.
-
Nej, du betalar på samma sätt som du brukar. Vi behåller samma bankgironummer och plusgironummer.
Logga in på Mina sidor, så hittar du fakturor och all information om dina betalningar.
-
Ingenting. Autogirot löper på automatiskt, fortfarande med Trygg-Hansa som betalningsmottagare.
Allt fortsätter alltså som tidigare, precis som vi skrev i det brev eller mejl som du ska ha fått från oss. Du hittar en kopia på det när du loggar in på Mina sidor.
På Mina sidor finns också all annan information om dina betalningar.
-
Det blir ingen skillnad, ärendet fortsätter som förut. Förändringen i vår organisation påverkar inte vår hantering av skadeärenden.