Ring oss här för extra stöd
För dig som känner att du behöver lite extra hjälp när du pratar med oss. Öppet måndagar-fredagar mellan 9–15.
Extra stöd när du ringer om dina försäkringar
Om du behöver extra stöd, tid och hjälp när du ska prata med oss om dina försäkringar kan du ringa på telefonnummer 075-243 14 44. Då kommer du till medarbetare som har fått träning i att ge dig mer stöttning. Telefonnumret är öppet vardagar mellan 09–15.
Vem kan ringa hit?
Det finns många personer som kan behöva extra stöd när det är dags att ringa och prata om sina försäkringar. Det kan till exempel vara om du
- har en funktionsvariation
- behöver ett lugnare samtal
- behöver mer förklaringar
- har problem med oro eller ångest
- är drabbad av sorg
- har ett smärttillstånd som försvårar för dig i vardagen
- tycker att det är jobbigt att prata i telefon
- har nedsatt hörsel
- är god man åt någon
Vad kan man få hjälp med på telefonnumret?
När du ringer telefonnumret kan vi hjälpa dig med allt vi gör på vår vanliga kundservice och skadeservice. Det kan till exempel vara om du ska
- ställa frågor om din försäkring
- köpa en ny försäkring
- ändra något i din försäkring
- använda våra digitala flöden och behöver guidning
- anmäla en skada, stöld, sjukdom eller något annat som har hänt
- ställa frågor om ett pågående skadeärende.
Varför ska jag ringa på det särskilda numret?
Genom att kontakta oss på numret ovan vet vi redan när vi svarar att du är i behov av lite extra stöd och hjälp under telefonsamtalet, och du behöver inte börja med att förklara det för oss.